House of Gucci : Αξίζει να την δεις ;

Written by on 17/01/2022

image_print

Ήξερα από την αρχή πως έπρεπε να την δω. Να παρακολουθήσω την ιστορία του κολοσσού της μόδας , την τραγική φιγούρα που ενσαρκώνει το είδωλο Lady Gaga . Μην γελιόμαστε , απογείωσε την ταινία σε μηδέν δευτερόλεπτα , με την ανακοίνωση του καστ που συμπεριλαμβάνεται ως πρωταγωνίστρια. Μέσα από το τρέιλερ , η ιταλική προφορά της , αν και τεχνητή , ήταν υπερβολικά ελκυστική για να μην ψάξω την ημερομηνία που έβγαινε στους κινηματογράφους. Άκουγα σχόλια , από δω και εκεί , στην πλατφόρμα του twitter , για το τέλος και την ρεαλιστική ηθοποιία που ξεδιπλώνεται στην ταινία. Το house of Gucci (δεν)άφησε το στίγμα του στην 7η τέχνη , πριν ακόμα κυκλοφορήσει. Έβγαλε στην φόρα , την δολοφονία που άλλαξε για πάντα την πορεία του διάσημου οίκου Gucci , ανέδειξε τα ένοχα μυστικά της οικογένειας και μας έκανε να θεωρήσουμε την Gaga υποψήφια για όσκαρ. Η ταινία , παρότι , καλή , όχι μόνο σε σκηνοθετικό επίπεδο , τείνει να χάνει 1-2 αστέρια , λόγω μερικών λαθών που θα επισημάνουμε στην συνέχεια. Ο σκηνοθέτης Ρίντλει Σκοτ , θέλησε να στριμώξει την τεράστια ιστορία του οίκου σε ένα φιλμ 2,5 ωρών , χάνοντας μερικά σημαντικά κομμάτια που ένωναν το παζλ του μύθου της οικογένειας Gucci. Ωστόσο , δεν γίνεται να μην επαινέσουμε την ρεαλιστική απόδοση των τοπίων που λαμβάνει χώρα η ιστορία ή την επιλογή των ηθοποιών . Ας δούμε , όμως , λίγο καλύτερα , την ιστορία πίσω από το σήμα του οίκου Gucci.

Στη δεκαετία του ’70, τα αδέλφια Ροντόλφο και Άλντο Γκούτσι διευθύνουν με επιτυχία τον διάσημο οίκο μόδας τους. Αλλά ο γάμος του νεαρού Μαουρίτσιο, γιου του Ροντόλφο, με τη φιλόδοξη Πατρίτσια Ρετζιάνι θα ξεκινήσει έναν ανελέητο οικογενειακό πόλεμο.  Κι όπως στο «Όλα τα Λεφτά του Κόσμου» (2017), ο βασικός πρωταγωνιστής της ταινίας ήταν η νύφη του Γκέτι, Γκέιλ Χάρις, στον «Οίκο των Gucci» στο κέντρο του κάδρου στέκονται οι Μαουρίτσιο Γκούτσι και Πατρίτσια Ρετζιάνι. Η γνωριμία τους, απότομη, ενδιαφέρουσα , σε ένα πάρτι , τραβάει τα βλέμματα από την αρχή της ταινίας. Ο έρωτας που ξετυλίγεται , η άρνηση του Μαουρίτσιου aka Άνταμ Ντράιβερ να αφήσει την Πατρίτσια aka Lady Gaga , υπό την προτροπή του πατέρα του , ο γάμος , η εγκυμοσύνη , τα προβλήματα στην σχέση , τα μυστικά , η φυλακή του Άλντο , η πτώση , όλα συνδυάζονται αρμονικά στο κινηματογραφικό πανί , με μερικές , όμως ελλείψεις .Ο σκηνοθέτης κεντρίζει το ενδιαφέρον του θεατή , με τα πλάνα του οίκου , τις πασαρέλες , τα εντυπωσιακά συνολάκια . Εδώ αξίζει να δώσουμε ένα μπράβο στον στυλίστα της πρωταγωνίστριας , καθώς σε όλη την διάρκεια της ταινίας , η αίθουσα σχολίασε τα outfit της Gaga . Εκθαμβωτικά , υπέρλαμπρα , σε κάθε σκηνή και από ένα καινούριο , αντάξια του ρόλου της . Ας μην ξεχνάμε πως η Πατρίτσια γλυκοκοιτάζει την αμύθητη περιουσία που πρόκειται να κληρονομήσει ο σύντροφος της , μια γυναίκα φιλάρεσκη , υπερόπτης , που δεν διστάζει να υιοθετήσει το επώνυμο Gucci , σε κάθε της συνομιλία !

Στα θετικά , θα μπορούσαμε να βάλουμε τις ξεκαρδιστικές συνομιλίες μεταξύ του Άλντο aka Αλ Πατσίνο και του γιου του Πάολο aka Jared Leto , εφόσον ο πρώτος δεν εκτιμά το “ ταλέντο “ και τα σχέδια του συνεχιστή του , ενώ ο δεύτερος , αγνώριστος με προσθετικά και ιταλική προφορά , ενσαρκώνει έναν άνθρωπο φιλόδοξο , αλλά και αφελή, κάτι που η Πατρίτσια σπεύδει να εκμεταλλευτεί , προς όφελος της οικογένειας της . Ωστόσο , ο σκηνοθέτης , με την γρήγορη εναλλαγή των εικόνων , δεν προλαβαίνει να μας αποτυπώσει καθαρά τον χαρακτήρα του και την δική του πορεία ζωής . Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε την μουσική υπόκρουση που “ντύνει “ ομοιόμορφα τις σκηνές και αυξάνει το σασπένς για την συνέχεια . Το τέλος , αναμενόμενο , ειδικά για όποιον έχει διαβάσει την βιογραφία του οίκου . 

Στο τέλος του , έγκειται και η αδυναμία που εντοπίζει το κοινό σε αυτήν την ταινία . Η βιασύνη του σκηνοθέτη να τελειώσει , όπως όπως , τον χαρακτήρα του Μαουρίτσιο , χαλάει το συγκλονιστικό πλάνο της Gaga , ως πληγωμένης Πατρίτσια που προσπαθεί να βρει τρόπο να διεκδικήσει μέρος της περιουσίας του μοναδικού , πλέον , κληρονόμου , μετά το διαζύγιο . Επιπλέον , η αφανής κόρη του ζευγαριού , με τα λιγοστά πλάνα που ο σκηνοθέτης αποφασίζει να της ρίξει , δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά στο κοινό . Παράλληλα , η απουσία της Gaga , πριν το τέλος , ναι μεν δίνει χώρο στον Μαουρίτσιο να αποτυπώσει την αλαζονεία του , την νέα του σχέση , τις συναλλαγές με Άραβες επιχειρηματίες για να διασωθεί ο οίκος και βλέπουμε μια δραματική μεταστροφή του χαρακτήρα του , από τον ντροπαλό αθώο φοιτητή νομικής ως τον μοναδικό διάδοχο του Οίκου , αλλά το κοινό απορεί – που βρίσκεται όλον αυτόν τον καιρό η Πατρίτσια ; Τα  διάσπαρτα πλάνα,με την χαρτορίχτρα κολλητή της σώζουν ίσως το κενό που δημιουργεί η σκηνοθετική αμέλεια.

Η ταινία λαμβάνει ανάμεικτες κριτικές , με τις περισσότερες να εστιάζουν στην ερμηνεία της Gaga και το εσπευσμένο τέλος . Εμάς μας άρεσε , την απολαύσαμε , φυσικά έχουμε δει και καλύτερες . Συνολικά , θα πρότεινα να μεταβείτε στον κοντινότερο κινηματογράφο για να την δείτε, ως μια καλή ταινία που δεν αγγίζει , όμως το “καλύτερη από άλλες “, ειδικά αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για την ιστορία του Οίκου. Τα τοπία του Μιλάνου και η χιονισμένη Ελβετία προσδίδουν στην ταινία το elegance που της χρειαζόταν. Η Gaga οφείλει να φύγει για Όσκαρ χθες , ενώ και ο Άνταμ , ειδικότερα στην αρχή ταυτίζεται απόλυτα με τον ήσυχο , ντροπαλό νέο που υποδύεται. Η τεχνητή ιταλική προφορά των ηθοποιών ,σε συνδυασμό με την ένδυση τους , μας προκαλεί να τους φανταστούμε ως αυθεντικούς κληρονόμους Gucci . Το αξιομνημόνευτο “Father , Son and House of Gucci “ της Gaga είναι εκείνο που κρατάτε καθώς βγαίνετε από την αίθουσα!

Απολαύστε το τρέιλερ :

Αριάδνη Εμμανουηλίδου

image_print

CityVibes.gr

Read, Listen, Feel

Current track

Title

Artist


 



Current show

(S)mash (it) up

18:00 19:59









 



Current show

(S)mash (it) up

18:00 19:59