90ο Ράλι Μόντε Κάρλο: Ένα ράλι με τη ιδιαίτερη σημασία του
Written by Χριστόφορος Χατζόπουλος on 23/01/2022
Το 4ήμερο 20 – 23 Ιανουαρίου διεξήχθη το πρώτο ράλι της χρόνιας, το οποίο παραδοσιακά εδώ και πολλά χρόνια είναι το Ράλι Μόντε Κάρλο. Το εν λόγω ράλι ήταν το 90ο της ιστορίας (από το 1911), ενώ συμπεριλήφθηκε για 46η φορά στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (από το 1973). Από αυτό το ράλι θα έχουμε να κρατήσουμε κάποια σημαντικά πράγματα.
Η επίσημη έναρξη της υβριδικής εποχής των ράλι


Από το 1973 που διεξάγεται το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (ή αλλιώς WRC), έχουμε δει κατηγορίες αυτοκινήτων όπως η Group 4 (1975 – 1979), η Group B (1980 – 1986), η Group A (1987 – 1997), αλλά και η WRC (1997 – 2021), όπου η τελευταία κατηγορία είχε και κάποιες αλλαγές χαρακτηριστικών στα αυτοκίνητα (το 2011, και το 2017). Από το 2022, και με την απόφαση της FIA, τα αυτοκίνητα ράλι έπρεπε να περάσουν στην υβριδική εποχή, για ακόμη μεγαλύτερη προστασία προς το περιβάλλον. Οπότε δημιουργήθηκε η κατηγορία Rally 1, η οποία δεν διαφέρει αρκετά από τη προηγούμενη κατηγορία. Απλά τα αυτοκίνητα διαθέτουν υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποτελείται από τον 1.6 turbo βενζίνης και ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων, με την συνδυαστική ισχύ να ξεπερνά τους 500 ίππους και την ροπή τα 500 Nm. Η μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh θα φορτίζεται εν κινήσει κατά το φρενάρισμα, αλλά και στο service park. Παράλληλα καταναλώνουν βιοκαύσιμο, περιορίζοντας περαιτέρω το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον.
Η τιτανομαχία των 2 Sebastien


Οι 2 Γάλλοι οδηγοί, έχουν αφήσει αναμφίβολα το μεγαλύτερο στίγμα στην ιστορία του WRC, καθώς αμφότεροι έχουν αρκετά πρωταθλήματα στις τροπαιοθήκες τους. Από τη μία ο Sebastien Loeb με 9 πρωταθλήματα (όλα με τη Citroen), και από την άλλη ο Sebastien Ogier με 8 πρωταθλήματα (4 με VW, 2 με M – Sport Ford, και 2 με Toyota). Μπορεί πλέον να μην έχουν πλήρη εμπλοκή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, και να έχουν επιλεκτικό πρόγραμμα ράλι, αλλά δεν γινόταν να λείψουν από τη νέα γενιά των αυτοκινήτων, πόσο μάλλον στην έναρξη. Οι 2 τους στο Ράλι Μόντε Κάρλο έχουν δώσει απίστευτη μάχη από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο χιλιόμετρο.
Η ηλικία είναι ένας απλός αριθμός


Η τιτανομαχία των Sebastien έβγαλε νικητή τον Sebastien Loeb, ο οποίος πανηγύρισε την 80ή νίκη της καριέρας του. Δεν ήταν όμως μια απλή 80ή νίκη του, καθώς αυτή η νίκη του έχει πολύ μεγάλη αξία. Μ’ αυτή τη νίκη, ο Sebastien Loeb έγινε ο γηραιότερος νικητής σε ράλι σε ηλικία 47 ετών και 331 ημερών, ξεπερνώντας τον θρυλικό Björn Waldegård που κέρδισε το Ράλι Σαφάρι το 1990 σε ηλικία 46 ετών και 155 ημερών. Επίσης ήταν η πρώτη νίκη με άλλο αυτοκίνητο και συγκεκριμένα με τη Ford, καθώς τις προηγούμενες 79 νίκες τις κατέκτησε με τη Citroen. Επίσης ήταν και η πρώτη νίκη με νέο συνοδηγό την Isabelle Galmiche, ενώ τις προηγούμενες τις κατέκτησε με τον Daniel Elena. Αν αναλογιστούμε και τη τελευταία του νίκη που ήταν το 2018 στο Ράλι της Καταλονίας, την τελευταία συμμετοχή του που ήταν το 2020 στο Ράλι της Τουρκίας, αλλά και τις ελάχιστες δοκιμές του λόγω του βεβαρημένου προγράμματος που είχε με το Ράλι Ντακάρ, αυτή η νίκη αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία. Έδειξε ότι οι νίκες που κατέκτησε μέχρι τώρα στη καριέρα του, είναι μια τέχνη που δεν καταλαβαίνει ηλικίες.
Ποιος θα είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το 2022;






Μετά από την ανακοίνωση του Sebastien Ogier ότι θα αποχωρήσει από τη πλήρη εμπλοκή μετά από το 2021, και να συμμετείχει σε επιλεγμένα ράλι, έχουν γεννηθεί αρκετά ερωτήματα για το ποιος θα είναι ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Πολλοί θεωρούν ως μεγάλα φαβορί τον Elfyn Evans και τον Thierry Neuville, και λόγω της ταχύτητας που διαθέτουν, αλλά και το γεγονός ότι έχουν τερματίσει πολύ ψηλά τα τελευταία χρόνια. Επίσης ως φαβορί λογίζεται και ο Ott Tänak που στέφθηκε πρωταθλητής το 2019. Ενώ επίσης ως υποψήφιοι διεκδικητές θα πρέπει να λογίζονται και ο Kalle Rovanperä, αλλά και ο Craig Breen. Βάσει ιστορικού αποτελεσμάτων του Ράλι Μόντε Κάρλο, αλλά και του ιστορικού διαφόρων άλλων αποτελεσμάτων, οι περισσότερες ενδείξεις δείχνουν τον τελευταίο ως το πιο πιθανό Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Ωστόσο ας δούμε πως θα κυλήσει η συνέχεια!!!