Σοκολάτα. Ο αιώνιος πειρασμός.

Written by on 03/02/2020

Ποιος δεν αισθάνεται αυτή την ικανοποιήσει στον ουρανίσκο του όταν καταναλώνει μια λαχταριστή σοκολάτα? Υπάρχουν στιγμές που μικροί και μεγάλοι λαχταρούμε να αισθανθούμε αυτή την γλυκιά γεύση στο στόμα μας, άλλες φορές για να καλύψουμε συναισθηματικες ανάγκες κι άλλες για την λαχταριστή γεύση!.  Η γνωστή φράση «αν δεν νιώθεις καλά φάε ένα κομματάκι σοκολάτα», κρύβεται πίσω από την ουσία θεοβρομίνη, κύριο συστατικό στο κακάο. Η ουσία αυτή εκκρίνει ενδορφίνες στον εγκέφαλο , είναι υπεύθυνες για την καλή διάθεση και για συναισθήματα όπως του έρωτα της αγάπης και της διέγερσης. Επιπλέον σε μαθητές και φοιτητές σε περιόδους εξετάσεων, συστήνεται  να τρώνε σοκολάτα-κακάο για την καταπολέμηση του άγχους και την διατήρηση υγιές εγκεφάλου αφού ενισχύει την μνήμη. 

Στην αγορά πλέον υπάρχουν πάρα πολλά είδη σοκολάτας που παρασκευάζονται  από σπόρους κακάου οι οποίοι μετά την άλεση γίνονται ένας παχύρευστος πολτός.  Σε αυτόν τον πολτό προστίθεται ζάχαρη και άμυλο η βούτυρο κακάο η ξηροί καρποί η και γάλα.  Μερικά είδη σοκολάτας είναι γάλακτος, κουβερτούρα, αμυγδάλου, φουντουκιού, λευκή και μαύρη.

Αναμφισβήτητα θεωρείτε πλούσια σε λιπαρά κυρίως κορεσμένα που συνδυαστικά με την υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη γίνεται τροφή υψηλού θερμιδικού περιεχομένου. Για παράδειγμα τα 100 γραμμάρια σοκολάτας γάλακτος περιέχουν  537 θερμίδες, 29 γραμμάρια λιπαρά και 56 γραμμάρια υδατάνθρακα και 10 γραμμάρια πρωτεΐνης. Να σημειωθεί πως αν περιέχει ξηρούς καρπούς η περιεκτικότητα της σε λιπαρά αυξάνεται κατά 8 γραμμάρια ενώ η σκούρη (υγείας) η περιεκτικότητα της σε πρωτεΐνη μειώνεται.   Η Υπερκατανάλωση της σοκολάτας όμως μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της LDL χοληστερόλης, αύξηση του κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις , διάβρωση των δοντιών όπως και αύξηση του βάρους. Επίσης περιέχει αρκετή ποσότητα καφεΐνης που μπορεί να προκαλέσει ημικρανίες και αϋπνίες.

Παρόλα αυτά όταν καταναλώνεται με μέτρο προσφέρει στον οργανισμό σίδηρο ,μαγνήσιο ,πρωτεΐνες κ.α. Επομένως η κατανάλωση μίας μερίδας σοκολάτας που αντιστοιχεί σε  30 γραμμάρια, 2 φορές την εβδομάδα ως απογευματινό σνακ όχι μόνο θα μας ικανοποιήσει την επιθυμία μας για γλυκό αλλά θα μας προσφέρει και ευεργετικές της ιδιότητες.

Κωνσταντίνου Ουρανία
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος ΔΙΠΑΕ Θεσσαλονίκης
Επί πτυχίου


CityVibes.gr

Read, Listen, Feel

Current track

Title

Artist



Upcoming

No(w) On Air

16:00 18:00






Upcoming

No(w) On Air

16:00 18:00