Σε ηλικία 73 ετών πέθανε το πρωί της Τετάρτης ο Φλόριαν Σνάιντερ, ιδρυτικό μέλος των Kraftwerk, του θρυλικού συγκροτήματος από το Ντίσελντορφ της Γερμανίας, οι οποίοι έμειναν στην ιστορία ως «οι Μπιτλς της ηλεκτρονικής μουσικής».

Την είδηση του θανάτου του Σνάιντερ, ο οποίος έπασχε από καρκίνο, επιβεβαίωσε αρχικά η οικογένειά του και κατόπιν και διεθνή μουσικά ΜΜΕ, όπως το Billboard.

Οι φοιτητές Φλόριαν Σνάιντερ και Ραλφ Χούτερ ίδρυσαν το συγκρότημα στις αρχές της δεκαετίας του 1970.

Μαζί με τους Βόλφγκανγκ Φλιρ και Καρλ Μπάρτος σχημάτισαν την κλασική σύνθεση της μπάντας που παρέδωσε μουσικά αριστουργήματα όπως το «Autobahn», ένα άλμπουμ «φτιαγμένο» από ήχους ηλεκτρονικούς, από όργανα και συσκευές που ουδεμία σχέση είχαν με τη συνήθη έως τότε ενορχηστρωτική πρακτική της ποπ και της ροκ μουσικής: ηλεκτρική κιθάρα, μπάσο, ντραμς.

Οι Kraftwerk δεν υπήρξαν απλώς πρωτοπόροι ενός μουσικού είδους – επινόησαν το μέλλον στη σύνθεση, «αναγκάζοντας» πολλούς καλλιτέχνες έκτοτε να τους ακολουθήσουν και να συνεχίσουν να τους ακολουθούν, αφού ο νέος ήχος ήταν πλέον ένα παρόν που κανείς δεν μπορούσε να αγνοήσει. Στη συνέχεια κυκλοφόρησαν τα εξίσου σημαντικά άλμπουμ «Trans-Europa Express» (1977), «Die Mensch-Maschine» (1978), «Electric Café» (1986), «The Mix» (1991), «Tour de France Soundtracks» (2003), «Minimum – Maximum» (2005). Οι Kraftwerk έχουν γράψει ίσως το πιο επικό τραγούδι στην ιστορία του ποδηλάτου: το «Tour De France», το οποίο κυκλοφόρησε το 1983 προς τιμήν του διάσημου, ομώνυμου επαγγελματικού αγώνα. Στο εξώφυλλο υπάρχουν τα χρώματα της γαλλικής σημαίας. Τριάντα χρόνια μετά έβγαλαν το άλμπουμ «Tour de France Soundtracks» για την 100ή επέτειο του αγώνα.

Η θρυλική σύνθεση των Kraftwerk με τον Σνάιντερ πρώτο από αριστερά

Η επίδραση των Kraftwerk στην σύγχρονη ποπ κουλτούρα είναι ανυπολόγιστη.

Διαβάστε ακόμη:  Οι Genesis επιστρέφουν και περιοδεύουν…

Ο εμβληματικός Ντέιβιντ Μπάουι είχε εκφράσει όχι μόνον τον θαυμασμό του για τους Γερμανούς μινιμαλιστές, αλλά είχε παραδεχθεί και την επίδρασή τους στην πορεία της μουσικής του.

Παρότι δεν συνεργάστηκαν ποτέ και δεν συνυπήρξαν ποτέ επί σκηνής (ο Βρετανός μουσικός συναντιέται με τον Χούτερ και τον Σνάιντερ μόνον κοινωνικά, ελάχιστες φορές, όταν ο ίδιος πλέον μετακομίζει στο Βερολίνο, το 1976), αναπτύσσεται μεταξύ τους ένας «διακειμενικός μουσικός διάλογος».

Οι Kraftwerk μνημόνευσαν στιχουργικά τον Μπάουι στο τραγούδι «Trans Europe Express» του ομώνυμου άλμπουμ, το 1977, μια «μουσική αβρότητα» που ο Βρετανός σταρ επέστρεψε με το «Heroes», την ίδια χρονιά, ηχογραφώντας το κατά κύριο λόγο ορχηστρικό «V-2 Schneider» ως φόρο τιμής στον Φλόριαν Σνάιντερ.

Το 1983, οι New Order, «μετεξέλιξη» των Joy Division, ηχογραφούν το μυθικό πλέον «Blue Monday», ένα τραγούδι-ύμνο της χορευτικής ηλεκτρονικής μουσικής.

Ωστόσο, όπως και τα ίδια τα μέλη του συγκροτήματος ομολογούν, την έμπνευσή τους τη «δανείστηκαν» από τους Kraftwerk, καθώς στο τραγούδι σαμπλάρουν το «Uranium» από το «Radio-Activity» (1975).

Εξάλλου, πολλά χρόνια αργότερα, ένας ακόμη «επίγονός» τους, ο Μόμπι, θα έλεγε: «Οι Kraftwerk είναι για τη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική ό,τι οι Beatles και οι Rolling Stones για τη ροκ».

Πηγή