Μπορουν οι εσωστρεφεις να κανουν marketing?
Written by Alexandrina S. Nikova on 04/08/2022
Οι εσωστρεφεις ανθρωποι αρχικα δεν είναι ανθρωποι, οι οποιοι εχουν ελλείμματα, ουτε ειδικες αναγκες. Οι εσωστρεφεις ή introverts είναι ανθρωποι, οι οποιοι με δυο λογια, «ξεκουραζονται» και «γεμιζουν» τις μπαταριες τους, ενεργεια όταν είναι μονοι τους.
Βαση ερευνας από την Jennifer Grimes και συνεργατες [1] υπαρχουν τεσσερεις τυποι εσωστρεφων συμπεριφορων: socialintrovertion, thinking introvertion, anxious και inhibited introvertion.
Το μαρκετινγκ από την άλλη πλευρα είναι η «Αγοραλογια» οπου γινεται «προσπαθεια μιας επιχειρησης να ικανοποιησει τις αναγκες αλλα και τις επιθυμιες των καταναλοτων». Στοχος του μαρκετινγκ είναι οι λεγομενες «επαναλαμβανομενες πωλησεις».
Μεχρι προσφατα οι περισσοτεροι ανθρωποι πιστευαν πως οι εσωστρεφεις δει είναι για μαρκετινγκ επαγγελματα. Τωρα όμως τα δεδομενα αλλαξαν, υποστηριζοντας ότι και οι εσωστρεφεις ανθρωποι μπορουν να κανουν μαρκετινγκ.
Το αρθρο από το Harvard Business Review (HBR) “Why marketing needs more introverts” υποστηριζει ότι το μαρκετινγκ και το business γενικα χριζουν περισσοτερο εσωστρεφεις ανθρωπους από οσω εξωστρεφεις, γιατι οι εσωστρεφεις δινουν μεγαλυτερη σημασια και ουσια στη σχεση ως σχεση.
Σε αντιθεση με οσα εχουν σημβει εως τωρα η αγοραπωλησία βασιζεται πια περισσοτερο στη σχεση με τον πελατη από οσο παλια. Το να ακουει κανεις το «θελω» του αγοραστη, θα εχει ολο και μεγαλυτερη σημασια για το μελλον του μαρκετινγκ και του business.
Μετα ερχεται η αλλαγη από το μονολογο του διαφημιστή στο διαλογο με τον αγοραστη. Για να γινει όμως η αγοραπωλησια, ο αγοραστης πρεπει να αισθανθεί ότι καποιος τον ακουει και για αυτό οι εσωστρεφεις είναι το μελλον του μαρκετινγκ.
Τελευταια, το HBR υποστηριζει ότι οι υπερκαταναλωτες που συνεχεια αγοραζουν, χριζουν μια σταθερη σχεση και σε αυτό παρεμβαινει ο εσωστρεφης πωλητης.
Άλλη μια μελετη από την Jennifer Kahnweiler [2], δειχνει τα οφελη από την εσωστρέφεια και πως οι εσωστρεφεις γινονται πετυχυμενοι leader:
-Οι εσωστρεφεις μπορουν να λυσουν προβληματα, προσφεροντας νεες ιδεες
– οι εσωστρεφεις είναι συγκετρωμενοι στο 40-60% από το εργασιακο χρονο
– οι εσωστρεφεις είναι παραγωγικοι
– οι εσωστρεφεις είναι «ομαδικοι πεκτες»
– οι εσωστρεφεις επιτρεπουν στους εξωστρεφεις να βασιστουν πανω τους
Σε αντιθεση με οσα ειπαμε εως τωρα, τα Ελληνικα δεδομενα δεν είναι αντιστοιχα. Εδώ, μεγαλυτερη εμπλοκη εχει ο εξωστρεφης ανθρωπος, ο οποιος στην ουσια δεν προσφερει καμια ουσιαστικη εμπλοκη. Εδώ υποστηριζεται η εικονα ότι κατι γινεται παρα το ότι κατι οντως σημβαινει. Εδώ, υποστηριζονται οι ανθρωποι με φημη χωρις ουρια και για αυτό οι περισσοτερες επιχειηρησεις στηριζονται στην διαφημιση και την ποσοτητα, παρα στην ποιοτητα.
Μηπως είναι καιρος να αναθεωρησουμε τα δεδομενα και στην Ελλαδα?
- Grimes J, et al. Four Meanings of Introversion: Social, Thinking, Anxious, and Inhibited Introversion. Presented at Conference: Society for Personality and Social Psychology, San Antonio
- Kahnweiler J. The introverted leader. Building on zour quiet strength. BK Publihsers. 2013