Μια δημιουργική εκπαιδευτική δραστηριότητα για τα παιδιά είναι «το μαγικό ποδήλατο».

Σε μια εικόνα απεικονίζονται κάποια στοιχεία:
«Όσο το τερατάκι κάνει ποδήλατο, το συντριβάνι φουντώνει, ανεβαίνει ψηλά. Όταν το τερατάκι σταματά να κάνει ποδήλατο, το νερό μένει μέσα στη λιμνούλα».

Τι συμβαίνει εδώ;
Εάν το ένα μετά το άλλο κάνουν όλη την ημέρα ποδήλατο, τότε όλη την ημέρα θα υπάρχει συντριβάνι».

Πρωταρχικός στόχος της δραστηριότητας είναι η από κοινού προσέγγιση μαζί με τα παιδιά κάποιων αρχών της βιωσιμότητας, με έμφαση στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας. Έπειτα, να αντιληφθούν τι είναι τέχνημα, να ζωγραφίσουν ένα δικό τους, να συνειδητοποιήσουν το ρόλο των μηχανημάτων στην καθημερινή ζωή, την επικινδυνότητα αυτών από κακή χρήση και το οικολογικό αποτύπωμα αυτών από την κατάχρηση.

Επίσης, να γίνει αντιληπτό το τι είναι κακοτεχνία και έλλειψη αισθητικής, να την εντοπίσουν σε ένα περίπατο και να προτείνουν ιδέες αποκατάστασης και εναλλακτικές προσεγγίσεις. Με την ελπίδα ότι τα παιδιά θα ανακαλύψουν το ρόλο της κινητικής ενέργειας μέσα από το παιχνίδι.

Διαβάστε ακόμη:  Έλληνες μάγοι μας λένε για τα χειρότερα ξόρκια που τους έχουν ζητήσει να κάνουν

Να κρατηθεί το ενδιαφέρον ζωντανό και η σκέψη ενεργή: με νύξεις, υπαινιγμούς και ενθάρρυνση, καθώς θα προσεγγίζουν το μονοπάτι της ανακάλυψης. Αποτελούν τα σήματα, ότι βρίσκονται στο σωστό δρόμο. Το φλας της έμπνευσης και η αιφνίδια λαμπρή ιδέα, σύνδεση είναι πολύ δύσκολη διεργασία, για αυτό είναι καλό τα παιδιά να ενθαρρύνονται, ώστε να κάνουν πολλαπλές υποθέσεις, έστω και λανθασμένες.

Αληθές γεγονός:
Στην Κολομβία, οι κάτοικοι στο χωριό Gaviotas μετέτρεψαν την άγονη γη σε γόνιμη. Φύτεψαν δέντρα, χρησιμοποίησαν την ενέργεια από τον αέρα και τον ήλιο. Το σπουδαιότερο, όμως, ήταν ότι έφτιαξαν παιδικές τραμπάλες με μορφή αλόγου. Όσο τα παιδιά έπαιζαν, κινιόταν η αντλία του νερού και πότιζε τα χωράφια.

Αικατερίνη Συμφέρη
Θεολόγος-Εκπαιδευτικός-Προπτυχιακή Ιταλικής Φιλολογίας ΑΠΘ