Διεκδικώντας τα αυτονόητα… Ο ρόλος της Συμβουλευτικής
Written by Αικατερίνη Συμφέρη on 27/04/2024
Η Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π.) σε συνεργασία με την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης διοργάνωσαν ένα επιστημονικό συνέδριο που έχει ως στόχο να αναδείξει τον σημαντικό ρόλο της Συμβουλευτικής και της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας/Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣυΕΠ).
Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή Θεσσαλονίκης από τις 5 έως τις 7 Απριλίου 2024 και παρουσίασε ποικίλης φύσης θεματικές ενότητες που εστιάζουν στη σημασία της Συμβουλευτικής στην εκπαίδευση και την κοινωνία σήμερα. Συζητήσεις και παρουσιάσεις από ειδικούς στον τομέα προσέφεραν βαθύτερη κατανόηση και προοπτικές για την αξιοποίηση της Συμβουλευτικής στην σύγχρονη κοινωνία.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το συνέδριο, είναι προσβάσιμες στο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα: [URL] (https://www.elesyp.gr/index.php/sunedria-2).
Οι συμμετέχοντες, μεταξύ άλλων και η Κατερίνα Συμφέρη συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών, μελετητών, φοιτητών και εκπροσώπων από διάφορους οργανισμούς, συγκεντρώθηκαν για να συζητήσουν το θέμα: «Ρόλος συμβουλευτικής, εκπαίδευση, αναφυόμενες προκλήσεις και προοπτικές».
Στο παρόν link είναι όλες οι παρουσιάσεις των εισηγήσεων.
Στο συγκεκριμένο link είναι αποκλειστικά η παρουσίαση της εισήγησης της Κατερίνας Συμφέρη.
Ακολουθεί συνοπτικά η ομιλία της Κατερίνας Συμφέρη, καθώς και φωτογραφικό υλικό.
Ενσωμάτωση πολιτιστικών και θρησκευτικών θεμάτων στις σχολικές δραστηριότητες:
Σχεδιασμός, υλοποίηση και ο ρόλος της συμβουλευτικής
Η ενσωμάτωση της πολιτιστικής και θρησκευτικής ποικιλομορφίας στα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα είναι θεμελιώδης για τη δημιουργία περιβαλλόντων μάθησης χωρίς αποκλεισμούς και την προετοιμασία των μαθητών για επιτυχία σε έναν πολυπολιτισμικό κόσμο. Οι αίθουσες διδασκαλίας έχουν γίνει κόμβοι πολυπολιτισμικότητας, αντανακλώντας προοπτικές και παραδόσεις που φέρνουν μαθητές από διαφορετικά πολιτιστικά και θρησκευτικά υπόβαθρα. Οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην προώθηση πολιτιστικής και θρησκευτικής ενσωμάτωσης, ενισχύοντας την ανοχή και την παγκόσμια ιθαγένεια. Αναπτύσσουν διδακτικές πρακτικές που ενσωματώνουν τις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών και εξαλείφουν στερεότυπα και παρανοήσεις. Ο σχεδιασμός πολιτιστικών και θρησκευτικών δραστηριοτήτων απαιτεί πολύπλευρη προσέγγιση και ανάλυση δεδομένων για την κατανόηση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας στη μαθητική κοινότητα. Η χρήση ποικιλόμορφων μεθόδων μπορεί να παράσχει πλούσιες πληροφορίες για τις πολιτιστικές πρακτικές στην κοινότητα. Οι δραστηριότητες που προκύπτουν από αυτή την ανάλυση ενθαρρύνουν την κατανόηση και την αποδοχή της πολιτιστικής ποικιλομορφίας στο σχολείο. Η εφαρμογή πολιτιστικού και θρησκευτικού προγράμματος σπουδών σε υπάρχοντες ακαδημαϊκούς κλάδους ενισχύει τη διαφορετικότητα και δημιουργεί περιβάλλοντα μάθησης χωρίς αποκλεισμούς. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν ποικίλες στρατηγικές όπως η ενσωμάτωση πολυπολιτισμικότητας, οι πόροι πολυμέσων και οι προσκεκλημένοι ομιλητές για να ενισχύσουν τις πολιτιστικές και θρησκευτικές προοπτικές στην εκπαίδευση. Η διαπολιτισμική συνεργασία, η συμβουλευτική και οι ομαδικές συνεδρίες υποστηρίζουν τους μαθητές στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της πολιτιστικής προσαρμογής. Μέσα από την προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, τα σχολεία δημιουργούν περιβάλλοντα όπου όλοι οι μαθητές νιώθουν υποστηριζόμενοι και ενθαρρυμένοι να επιτύχουν.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά και δημόσια την κυρία Ζωή Βαζούρα, την διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, η οποία προλόγισε την εισήγησή μου στο εν λόγω συνέδριο που έλαβε χώρα 5-7 Απριλίου 2024 [URL] (https://srv-dide-a.thess.sch.gr/portal2/index.php?option=com_content&view=category&id=124&Itemid=137).