Διαλειμματική νηστεία: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Written by on 16/11/2023

image_print

Η διαλειμματική νηστεία αποτελεί ίσως το ΝΟ 1 αμφιλεγόμενο διατροφικό ζήτημα, που απασχολεί όλο και περισσότερους ανθρώπους στις μέρες μας. Αποδίδει εν τέλει η διαλειμματική νηστεία ;  Ποια είναι τα διαφορετικά μοντέλα που υπάρχουν ; Μπορεί επίσης να εφαρμοστεί από όλους ; 

Προσκεκλημένη του Cityvibes.gr, είναι αυτή τη φορά η Διαιτολόγος –Διατροφολόγος και σύμβουλος προσωπικής ανάπτυξης στον τομέα της ευεξίας Diet&NLPWellbeingCoaching, Κωνσταντίνα Παπαδημητρίου.

Λίγα λόγια για την ίδια…

Έχει σπουδάσει την επιστήμη της διατροφής στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του
ΑΤΕΙΘ. Συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Επιστήμη της Διατροφής και των Τροφίμων. Η μεταπτυχιακή της διατριβή αφορούσε τον σακχαρώδη διαβήτη. Η εξειδίκευσή της στις Διατροφικές Διαταραχές και την Παχυσαρκία από το ΚΕΑΔΔ, βοηθάει στον εντοπισμό και στην αντιμετώπιση της ψυχολογικής προέκτασης των διατροφικών διαταραχών και της σχέσης με το φαγητό που μοιάζουν να ορίζουν τις ζωές μας.
Το 2020 εκπαιδεύτηκε στον Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό (NLP). Έτσι, από το 2020 είναι NLP Practitioner και από το 2023 NLPWellbeingCoach πιστοποιημένη από την INLPTA. Ασκεί το επάγγελμα της διαιτολόγου από το 2004 και για πάνω από μία δεκαετία συμμετείχε ενεργά ως συνερευνήτρια σε ερευνητικά προγράμματα που σχετίζονται με τη διατροφή και την υγεία σε συνεργασία με το ΑΤΕΙΘ, ενώ πλέον είναι εκπαιδεύτρια στα ΔΙΕΚ Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος σε ελληνικά συνέδρια και ημερίδες με την ιδιότητα της προσκεκλημένης ομιλήτριας αλλά και με αναρτημένες
ανακοινώσεις. Τέλος είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Διαιτολόγων–Διατροφολόγων,της Ελληνικής
Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας, της Ελληνικής Διαβητολογικής Εταιρίας Βορείου Ελλάδος, του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων, καθώς και της επιστημονικής ομάδας «ΔΙΑΤΡΟΦΗ».

Τι είναι η διαλειμματική νηστεία ; 

«Η διαλειμματική νηστεία αποτελεί μία από της πιο δημοφιλείς τάσεις στην διατροφή τα τελευταία χρόνια και ήδη μετρά πλήθος οπαδών. Οι λόγοι που ο καθένας μπορεί να την έχει επιλέξει διαφέρουν και μπορεί να αφορά την απώλεια βάρους, αλλά και μία πληθώρα από διαφορετικά θέματα υγείας. Στην διαλειμματική νηστεία η κατανομή των γευμάτων περιορίζεται στο πλαίσιο
συγκεκριμένων ωρών μέσα στην ημέρα.»

Ποια είναι τα μοντέλα της διαλειμματικής νηστείας ;

«Τα πιο γνωστά μοντέλα διαλλειματικής νηστείας είναι τα 16/8 και 14/6. Φυσικά υπάρχουν και άλλα μοντέλα διαλλειματικής νηστείας, όπως για παράδειγμα η μέθοδος 20/4 ή η 24ωρη νηστεία.
Πιο αναλυτικά: Μέθοδος 16/8 : Η μέθοδος αυτή πραγματοποιείται σε ημερήσιο κύκλο. Περιλαμβάνει 16 ώρες αφαγίας (π.χ. αποκλεισμός του πρωινού) όπου επιτρέπεται η κατανάλωση καφέ, τσαγιού και άλλων μη θερμιδογόνων ποτών και 8 ώρες όπου ακολουθείται ένα ισορροπημένο πρότυπο διατροφής. Οι ώρες αφαγίας – κατανάλωσης τροφής  μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες του κάθε ατόμου.»

Γιατί κάποιος να επιλέξει τη διαλειμματική νηστεία;

«Μελέτες σε ανθρώπους και ζώα αποδεικνύουν ευεργετικά οφέλη της διαλειμματικής νηστείας στο σώμα, τον εγκέφαλο και στην μακροζωία. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της νηστείας συμβαίνουν αλλαγές σε κυτταρικό και μοριακό επίπεδο, επηρεάζοντας τα επίπεδα σημαντικών ορμονών και βιοχημικών δεικτών.
Κάποια από τα οφέλη :

  • Απώλεια βάρους και σπλαχνικού λίπους
  • Καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία
  • Καλή ρύθμιση των επιπέδων ινσουλίνης και γλυκόζης
  • Μείωση του κινδύνου εμφάνισης Σακχαρώδους Διαβήτη Τύπου ΙΙ και καρδιαγγειακών παθήσεων
  • Μείωση του δείκτη φλεγμονής »

Πώς ενισχύουμε την αποτελεσματικότητα της διαλειμματικής και τι
συστήνετε να καταναλώνουμε;

«Για να είναι αποτελεσματική η διαλειμματική νηστεία, βασική προϋπόθεση είναι η κατανάλωση θρεπτικής και υγιεινής τροφής στο χρονικό παράθυρο της σίτισης. Το πιο βολικό παράθυρο ασιτίας είναι το βράδυ που κοιμόμαστε. Καλό είναι να προτιμάμε τροφές ωφέλιμες για την μεταβολική μας υγεία όπως γαλακτοκομικά προϊόντα ζύμωσης (γιαούρτι με πέτσα, κεφίρ), φυλλώδη λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπριο και ζωικά προϊόντα με μέτρο. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι δεν πρέπει να θεωρούμε πανάκεια την ώρα που καταναλώνουμε τα γεύματα αλλά να δίνουμε την σημασία που χρειάζεται και στην ποσότητα και στην ποιότητα των γευμάτων.»

Μπορούν όλοι να ακολουθήσουν αυτόν τον τρόπο διατροφής;

« Η διαλλειματική νηστεία αποτελεί ένα ακόμα εργαλείο στην φαρέτρα του ειδικού Διαιτολόγου και από αυτόν θα πρέπει να συστήνεται στο άτομο εάν και εφόσον αυτό του ταιριάζει. Προφανώς και αν έχετε κάποιο θέμα υγείας πρέπει να συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό σας.»

Εσείς σαν Διαιτολόγος ποιο πρότυπο διατροφής προτείνετε στους
πελάτες σας και γιατί ;

« Η διαλειμματική νηστεία δεν ταιριάζει στο πρόγραμμα και τον τρόπο ζωής όλων. Σε πολλές μελέτες δεν έχει βρεθεί καμία διαφορά στην απώλεια βάρους με μία δίαιτα Μεσογειακού Προτύπου σε έλλειμμα θερμίδων. Δεν πρόκειται για μία ”μαγική δίαιτα΄΄ αλλά για έναν διαφορετικό τρόπο οπτικής του φαγητού και των γευμάτων. Το πιο σημαντικό είναι να υιοθετείς έναν τρόπο διατροφής που να
απολαμβάνεις στην καθημερινότητα σου και που εξυπηρετεί τις ανάγκες σου. Μην ξεχνάτε πως η διαλειμματική νηστεία δεν είναι ο μόνος τρόπος να πετύχεις τον στόχο σου…αλλά αυτό που πιστεύω
προσωπικά ότι έχει αξία είναι να μάθει ο καθένας να ακούει και να αντιλαμβάνεται το σώμα και τις ανάγκες του. »

Στοιχεία επικοινωνίας με τη Διαιτολόγο –Διατροφολόγο :

Τηλέφωνο:2310 439300
Κινητό: 6944208426
Email:info@dietme.gr
Ιστοσελίδα: www.dietme.gr
Facebook
Instagram

image_print

CityVibes.gr

Read, Listen, Feel

Current track

Title

Artist


 



Current show











Current show