Βιολογική vs Συναισθηματική πείνα

Written by on 12/02/2021

image_print

Η βιολογική πείνα προκύπτει συνήθως μετά από την παρέλευση 4-5 ωρών από το τελευταίο γεύμα και απαιτεί να καλύψει τις θερμιδικές ανάγκες του οργανισμού σε ενέργεια. Η προσλαμβανόμενη ποσότητα τροφής είναι όση χρειάζεται για να καλύψει το αίσθημα της πείνας και η πληροφορία της πληρότητας του στομάχου, δίνεται από τον εγκέφαλο μετά από περίπου 20 λεπτά από την έναρξη του φαγητού. Το αίσθημα της πείνας εμφανίζεται σταδιακά και οποιαδήποτε τροφή είναι σε θέση να το καλύψει. Είναι ευκταίο να προσπαθούμε να τρώμε αργά, ώστε μετά από 20 λεπτά να μην έχουμε καταναλώσει υπερβολικά μεγάλη ποσότητα φαγητού και να προσπαθούμε να συνδέουμε κάθε μπουκιά με μία ευχάριστη σκέψη ή ανάμνηση. Προτιμάμε να είμαστε καθιστοί και να μην αποσπάται η προσοχή μας από οθόνες ή άλλα μέσα που θα μας οδηγήσουν να καταναλώνουμε την τροφή εντελώς μηχανικά.

Η συναισθηματική πείνα από την άλλη πλευρά συνδέεται άμεσα με αρνητικές καταστάσεις που βιώνουμε και μας πιέζουν. Ψάχνουμε και επιλέγουμε να βρούμε διέξοδο μέσα από το φαγητό, στην προσπάθεια μας να νιώσουμε καλύτερα και να ανταπεξέλθουμε στα αρνητικά συναισθήματα που μας κατακλύζουν. Μέσω της κατανάλωσης λιπαρών κυρίως σκευασμάτων και γλυκών, δημιουργείται μία εξαρτητική σχέση με τέτοιου είδους τροφές που επιβαρύνουν την υγεία μας και δημιουργούν αντίστοιχα αισθήματα ντροπής και ενοχής. Συνήθως δεν έχουμε τον έλεγχο στην ποσότητα του φαγητού που καταναλώνουμε και το αίσθημα της ικανοποίησης που λαμβάνουμε είναι προσωρινό και μάταιο.

Είμαστε σε θέση να υπερνικήσουμε τη συναισθηματική πείνα με διάφορους τρόπους οι οποίοι φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κατ’ αρχάς πρέπει να αναζητήσουμε άλλη μέθοδο για να αντιμετωπίζουμε τις περιπτώσεις που είμαστε ψυχικά και συναισθηματικά ευάλωτοι. Η σωματική άσκηση, μία βόλτα, η κοινωνική συναναστροφή, οι τεχνικές χαλάρωσης και κάποιο αγαπημένο χόμπι είναι κάποιες επιλογές που μπορούμε να κάνουμε προκειμένου να εκτονωθούμε και να δημιουργήσουμε ανάταση στη διάθεση μας. Βοηθάει εξαιρετικά να κρατάμε σημειώσεις σε ένα ημερολόγιο συναισθημάτων ώστε να εντοπίζουμε και να καταγράφουμε κάθε φορά το αρνητικό ερέθισμα που πυροδοτεί τη συναισθηματική πείνα. Θα παρατηρήσουμε μετά από λίγο διάστημα ότι υπάρχει ένα μοτίβο που επαναλαμβάνεται και συνδέει τα συναισθήματα μας με τα συγκεκριμένα φαγητά που επιλέγουμε να καταναλώνουμε, όταν νιώθουμε εγκλωβισμένοι συναισθηματικά. Η ανάπτυξη διάυλου επικοινωνίας με τα συναισθήματα μας είναι ζωτικής σημασίας και αποδυναμώνουν τη συναισθηματική πείνα, όπως επίσης και η ορθή καθοδήγηση ενός ειδικού που θα μας απελευθερώσει και θα μας βοηθήσει να αλλάξουμε συνήθειες και τρόπο σκέψης!

Γιάννης Κυρίτσης

image_print

CityVibes.gr

Read, Listen, Feel

Current track

Title

Artist


 



Current show

Good Life

08:00 10:00









 



Current show

Good Life

08:00 10:00