Αβοκάντο. Τι είναι τελικά;

Written by on 07/02/2020

Σίγουρα έχουμε αναρωτηθεί πολλές φορές τι είναι το αβοκάντο. Φρούτο η λαχανικό; και γιατί να το τρώμε αφού θεωρείται παχυντικό με αρκετά λιπαρά; Το αβοκάντο λοιπόν είναι φρούτο γιατί προέρχεται από δέντρο στα βάθη της Κεντρικής Αμερικής. Το σχήμα του μοιάζει με αχλάδι και η υφή του είναι βουτυρώδες. Επίσης η φλούδα του, τα φύλλα του και το κουκούτσι του μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν είτε για να ξανά φυτευτεί αβοκάντο είτε για ιατρικούς σκοπούς. Περιέχει 70% νερό, 25% έλαια 2,5% πρωτεΐνες και 2,5% ζάχαρα.

Γιατί όμως είναι τόσο ωφέλιμο για τον οργανισμό; Έχει γίνει της μόδας να το εντάσσουμε στο διαιτολόγιο μας χωρίς όμως να γνωρίζουμε τα πραγματικά οφέλη του. Λόγο ότι περιέχει υψηλές ποσότητες καλίου που έχει ενισχύει την μνήμη και αποτρέπει από κόπωση. Επίσης οι βιταμίνες Ε και C που προσφέρει παρέχουν προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος λόγο της αντιοξειδωτικής και αντικαρκινική τους δράσης. Επιπρόσθετα είναι καλή πηγή βιταμίνης του συμπλέγματος Β και Β6 που βοηθά σε αναπαραγωγικά προβλήματα και στο προεμμηνορροϊκό σύνδρομο. Καταπολεμά τα δερματικά προβλήματα λόγω ουσιών που ενεργοποιούν το κολλαγόνο και της βιταμίνης Α.

Η υψηλή περιεκτικότητα του σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και φυτικές ίνες το ανάγει σε μια από τις καλύτερες προστατευτικές τροφές. Ειδικότερα περιέχει ελαϊκό οξύ όπου είναι συστατικό του ελαιόλαδου και έχει την ικανότητα να προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις, μειώνοντας την κακή χοληστερόλη.

 Συμπερασματικά, θέλω να τονίσω πως πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο. Ένα αβοκάντο περιέχει περίπου 320 θερμίδες και 30 γραμμάρια λιπαρών. Η ιδανική ποσότητα πρόσληψη είναι ¼ έως ½ αβοκάντο ανά γεύμα και σίγουρα όχι περισσότερο από ένα αβοκάντο την ημέρα.

Τιπς: Φτιάξτε λαχταριστή μακαρονάδα με σος από αβοκάντο και γιαούρτι.

Πως; Βράστε μακαρόνια ολικής άλεσης. Σε ένα μπλέντερ χτυπάτε μισό αβοκάντο μαζί με 2 κουταλιές της σούπας γιαούρτι, βασιλικό, ρίγανη, αλάτι, λεμόνι έτσι ώστε να γίνει κρέμα. Σερβίρεται 1 κούπα μακαρόνια μαγειρεμένα με την σος που έχετε φτιάξει και τρίψτε 1 κουταλιά παρμεζάνα από πάνω. Σαν σύνολο έχουμε 504 θερμίδες , 27,5 γραμμάρια λίπους, 59 γραμμάρια υδατανθράκων και 19 γραμμάρια πρωτεϊνών  

Κωνσταντίνου Ουρανία
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος ΔΙΠΑΕ Θεσσαλονίκης
Επί πτυχίου


CityVibes.gr

Read, Listen, Feel

Current track

Title

Artist


Αν σταματήσετε τον player

χρειάζεται η σελίδα refresh

Πατήστε εδώ



Current show









Αν σταματήσετε τον player

χρειάζεται η σελίδα refresh

Πατήστε εδώ



Current show