Αβοκάντο: Η πολύτιμη διατροφική του αξία, τα οφέλη στην υγεία, και ο σωστός τρόπος κατανάλωσης

Written by on 14/01/2020

image_print

Το αβοκάντο είναι μια πολύ ευεργετική τροφή για τον οργανισμό μας. Παρακάτω θα δούμε πως μπορούμε να επωφεληθούμε. Το αβοκάντο είναι δένδρο αειθαλές, μεγάλου μεγέθους. Η συγκομιδή γίνεται τον χειμώνα.

Το λάδι του χρησιμοποιείτε στη φαρμακευτική

Η σάρκα του είναι κιτρινωπή με γεύση βουτύρου κατά την ωρίμανση. Καταναλώνεται νωπός, ενώ το λάδι του χρησιμοποιείται ευρέως στη φαρμακευτική.

Τα 150γρ αβοκάντο περιέχουν περίπου 235 θερμίδες, 9mg βιταμίνης Κ (το 36% της προτεινόμενης ημερήσιας κατανάλωσης), 7,3γρ φυτικών ινών, 90mg φυλλικού οξέος και 12mg βιταμίνης C.
Επίσης, είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν την κακή χοληστερίνη (LDL) και βελτιώνουν την καλή (ΗDL).

Περιέχει ολεϊκό οξύ, λουτεΐνη, τοκοφερόλες, που παρεμποδίζουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων του προστάτη. Η περιεκτικότητα του σε κάλιο, φολικό οξύ, προστατεύει κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Το αβοκάντο προσφέρει και τα 18 βασικά αμινοξέα, τα οποία είναι απαραίτητα στο σώμα για να συντεθεί μια ολοκληρωμένη πρωτεΐνη.

Τα αβοκάντο έχουν επίσης αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν επιβραδύνουν την διαδικασία του γήρατος ενώ έχουν και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες συμβάλλουν στην καταπολέμηση του στρες.

Μειώνει την κακή χοληστερίνη

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, δρα προστατευτικά μειώνοντας την κακή χοληστερόλη. Μια μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο Canadian Medical Association Journal ανακάλυψε ότι μια φυτοφαγική δίαιτα, η οποία περιλαμβάνει λίπη HDL μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της LDL (της «κακής» χοληστερόλης), το ίδιο καλά όσο και οι στατίνες.

Η συνδυαστική επίδραση των θρεπτικών συστατικών που περιέχονται στο αβοκάντο προσφέρει ισχυρά αντιφλεγμονώδη οφέλη. Ο μοναδικός συνδυασμός βιταμινών C και E, καροτενοειδών, σεληνίου, ψευδάργυρου, φυτοστερολών και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων που υπάρχει στο αβοκάντο, βοηθά στην προστασία κατά των φλεγμονών.

Η περιεκτικότητα του αβοκάντο σε λίπη, προκαλεί την απόρριψή του από ορισμένους «ειδικούς» υγείας ως ανθυγιεινού, στην πραγματικότητα προσφέρει προστασία από τις καρδιοπάθειες. Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι το ολεϊκό οξύ καλυτερεύει την υγεία της καρδιάς και των αγγείων. Το ολεϊκό οξύ είναι το κύριο λιπαρό οξύ στο αβοκάντο. Σήμερα πολλοί καταναλώνουν συμπληρώματα διατροφής έτσι ώστε να προσλαμβάνουν περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε ωμέγα-3, καθώς δίνει 160 μικρογραμμάρια αλφα-λινολενικού οξέος, για ποσότητα που αντιστοιχεί σε ένα φλιτζάνι τσαγιού.

Έχει πολλά λιπαρά όμως

Η άποψη για την πλούσια περιεκτικότητα σε λιπαρά, δεν εκφράζεται αληθώς. Στην ουσία, περιλαμβάνει τα απαραίτητα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία δρουν προστατευτικά στην υγεία του ανθρώπινου οργανισμού. Πολύς κόσμος νομίζει ότι τα αβοκάντο είναι παχυντικά, αλλά στην πραγματικότητα είναι πλούσια σε ωφέλιμα για την υγεία βασικά λιπαρά οξέα (EFAs). Τα οξέα αυτά συμβάλλουν στην ρύθμιση του σωματικού βάρους και του μεταβολισμού, την ορμονική ισορροπία, καθώς και την ποιότητα των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών.

Πηγή

image_print

CityVibes.gr

Read, Listen, Feel

Current track

Title

Artist


Αν σταματήσετε τον player

χρειάζεται η σελίδα refresh

Πατήστε εδώ



Current show

Group Therapy

16:00 17:59









Αν σταματήσετε τον player

χρειάζεται η σελίδα refresh

Πατήστε εδώ



Current show

Group Therapy

16:00 17:59