1

«Τα νούμερα λένε την αλήθεια για το Δικτυακό Μάρκετινγκ»

Δικτυακό Μάρκετινγκ ή αλλιώς MLM.

Τι είναι? Αξίζει κάποιος να ασχοληθεί με τον συγκεκριμένο τρόπο δημιουργίας εισοδήματος? Πόσο εύκολο είναι για κάποιον να πετύχει?

Απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα γύρω από το συγκεκριμένο χώρο, θα μας δώσει ο κ. Θοδωρής Αραμπατζής.

Ο Business & MLM Coach, ο οποίος για περισσότερα από 21 χρόνια έχει αφιερώσει την επαγγελματική του ζωή στο Δικτυακό Μάρκετινγκ και στην Online & Offline Επιχειρηματικότητα.

Αν δεν γνωρίζεις ή δεν έχεις ξανακούσει για το MLM, τότε προτού ξεκινήσεις να διαβάζεις παρακάτω, ρίξε μια ματιά στην ιστοσελίδα που διατηρεί ο ίδιος, κάνοντας κλικ εδώ.

1. Ποιος ήταν ο λόγος για να ασχοληθείτε με το Δικτυακό Μάρκετινγκ και πως αυτό έχει γίνει η βασική σας ενασχόληση?

« Το 2002, όταν απολύθηκα από τον στρατό, ξεκίνησα να εργάζομαι ως υπάλληλος σε ένα βιβλιοπωλείο. Κέρδιζα τον βασικό μισθό, 470€ με 8ωρο. Επειδή πρώτον δεν μου έφταναν τα χρήματα και δεύτερον δεν μπορούσα να δω τον εαυτό μου υπάλληλο για το υπόλοιπο της ζωής μου, έψαχνα να βρω μία ευκαιρία.

Στην αναζήτησή μου, βρέθηκα καλεσμένος από τον πατέρα μου στην υπόγεια αίθουσα ενός ξενοδοχείου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου εκεί είδα κάποιες πληροφορίες που έμελλε να αλλάξουν τη ζωή μου.

Εκεί έμαθα για πρώτη φορά για το δικτυακό μάρκετινγκ.

Ο λόγος που ξεκίνησα ήταν αρχικά για να συμπληρώσω το εισόδημά μου, αλλά επίσης είδα μία ευκαιρία που θα μπορούσε να με εξασφαλίσει οικονομικά, χωρίς να χρειάζεται να έχω προηγούμενη εμπειρία ή μεγάλα κεφάλαια για να επενδύσω.

Τους πρώτους 8 μήνες το έκανα με ημιαπασχόληση, 2-3 ώρες την ημέρα, παράλληλα με τη δουλειά μου στο βιβλιοπωλείο και όταν έφτασα να κερδίζω σταθερά διπλάσια χρήματα απ’ ότι κέρδιζα στο βιβλιοπωλείο, αποφάσισα να παραιτηθώ και να ασχοληθώ με πλήρη απασχόληση με το δικτυακό μάρκετινγκ.

Οπότε από 1 Νοεμβρίου του 2002, το δικτυακό μάρκετινγκ είναι η βασική μου ενασχόληση. »

2. Ποια τα οφέλη του να ασχοληθεί κάποιος με το Δικτυακό Μάρκετινγκ?

3. Γιατί πολλοί άνθρωποι δε θέλουν να ασχοληθούν με αυτό?

« Για τον ίδιο λόγο που πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να δουλέψουν σε τράπεζα, να γίνουν σερβιτόροι, να ανοίξουν επιχείρηση, να γίνουν αστυνομικοί ή δικηγόροι.

Γιατί δεν είναι όλα τα επαγγέλματα για όλους.

Το δικτυακό μάρκετινγκ είναι μία δραστηριότητα που απαιτεί να έχεις το εσωτερικό κίνητρο να μπεις σε δράση. Όντας “αφεντικό του εαυτού σου”, δεν έχεις να λογοδοτήσεις σε κάποιον. Αυτό είναι και καλό και κακό.

Είναι καλό γιατί μπορείς να εργαστείς όσο θέλεις χωρίς να έχεις το φόβο να σε απολύσει κάποιος αν δεν εργαστείς μία ημέρα ή μία εβδομάδα ή ένα μήνα.

Και είναι κακό για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Και έτσι, πολλοί, που δεν έχουν τον “φόβο” της απόλυσης, δεν εργάζονται αρκετά και με συνέπεια, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα να μην έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα οπότε και αποφασίζουν ότι δεν είναι για αυτούς.

Έχοντας πει αυτό, τα νούμερα φαίνεται να διαφωνούν με τον ισχυρισμό της ερώτησης. Αυτή τη στιγμή παγκοσμίως ασχολούνται 10,5 εκατομμύρια άνθρωποι με πλήρη απασχόληση, ενώ 42,9 εκατομμύρια άνθρωποι το κάνουν με ημιαπασχόληση. »

4. Ποια είναι η καθημερινότητα ενός ανθρώπου ο οποίος ασχολείται με το Δικτυακό Μάρκετινγκ?

« Η καθημερινότητα ενός ανθρώπου που ασχολείται επαγγελματικά με το δικτυακό μάρκετινγκ είναι να εστιάζει στις βασικές δραστηριότητες του δικτυακού μάρκετινγκ, οι οποίες είναι: ανεύρεση υποψηφίων, προσκλήσεις, παρουσιάσεις, επακολουθήσεις και εκπαίδευση.

Δηλαδή, με διάφορους τρόπους, είτε μέσω γνωστών, είτε μέσω αγνώστων, να βρίσκει υποψήφιους πελάτες ή συνεργάτες (ή να τον βρίσκουν).

Μετά να προσκαλεί αυτούς τους ανθρώπους σε μία παρουσίαση των προϊόντων/υπηρεσιών ή της επιχειρηματικής ευκαιρίας.

Μετά να παρουσιάζει τα προϊόντα, τις υπηρεσίες ή την επιχειρηματική ευκαιρία.

Και μετά να εκπαιδεύει, να βοηθάει αυτούς που ξεκινάνε ως πελάτες ή συνεργάτες να έχουν αποτέλεσμα.

Αυτές είναι οι βασικές δραστηριότητες. Αυτές οι βασικές δραστηριότητες έχουν κάποια επι μέρους βήματα τα οποία είναι αδύνατο να αναπτύξω σε αυτή την απάντηση.

Πέρα από αυτά, αφιερώνει χρόνο στην προσωπική του εξέλιξη και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του (μέσω βιβλίων, σεμιναρίων κλπ).

Υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες που γίνονται κάθε μήνα ή κάθε λίγους μήνες. »

5. Άραγε είναι εύκολο ή δύσκολο? Ποιες δυσκολίες θα μπορούσε να συναντήσει κάποιος που θέλει να ξεκινήσει?

« Το “εύκολο” ή “δύσκολο” είναι πολύ σχετικό.

Αν κάποιος δεν κατέχει τις δεξιότητες για κάτι, τότε αυτό του είναι δύσκολο.

Αν κάποιος αφιερώσει τον χρόνο να μάθει κάτι και να γίνει καλός, να γίνει εξαιρετικός σε αυτό, τότε γίνεται εύκολο.

Σε κάθε περίπτωση, το να χτίσεις κάτι μεγάλο – μία μεγάλη επιχείρηση δικτυακού μάρκετινγκ, όχι, δεν είναι εύκολο.

Αν κάποιος θέλει να κερδίσει ένα μικρό έξτρα εισόδημα, σε αρκετές εταιρείες, είναι σχετικά εύκολο.

Αλλά θα προτιμούσα να βγάλουμε από την εξίσωση τις λέξεις “εύκολο” και “δύσκολο”.

Το ζητούμενο για εμένα δεν είναι αν είναι εύκολο ή δύσκολο, αλλά κατά πόσο ο χρόνος που θα επενδύσεις σε κάτι αξίζει τελικά ή όχι.

Αν ξεκινήσεις και σταματήσεις αρκετά νωρίς, τότε είναι αρκετά δύσκολο.

Στο δικτυακό μάρκετινγκ στην αρχή βάζεις 9 μονάδες προσπάθειας για να λάβεις 1 μονάδα αμοιβής.

Στη συνέχεια μπορεί να βάζεις 5 μονάδες προσπάθειας για να λάβεις 5 μονάδες αμοιβής.

Αν όμως μείνεις αρκετά, μπορεί να βάζεις 1 μονάδα προσπάθειας για να λάβεις 9 μονάδες αμοιβής.

Ξεκινώντας κάποιος, θα χρειαστεί να αρχίσει να επικοινωνεί αυτή την ιδέα με άλλους. Στην επικοινωνία αυτή, θα λάβει κάποιες θετικές και κάποιες αρνητικές απαντήσεις.

Η δυσκολία που βλέπω ότι έχουν οι περισσότεροι στην αρχή, είναι ότι δεν τα πάνε καλά με τις αρνητικές απαντήσεις. Δυσκολεύονται να διαχειριστούν την απόρριψη ή την ενδεχόμενη απόρριψη.

Όπως κάθε δραστηριότητα, στην αρχή είναι πιο δύσκολα, ειδικά μέχρι να εξοικειωθείς με το αντικείμενο και το σύστημα.

Στο βιβλιοπωλείο μου πήρε 2-3 μήνες για να μάθω τη δουλειά. Ήταν δύσκολα στην αρχή. Όταν όμως την έμαθα, την έκανα με κλειστά τα μάτια.

Οπότε, μέχρι να μάθει κάποιος τη δουλειά, μπορεί να δυσκολευτεί για να φέρει αποτελέσματα, ωστόσο αυτό λύνεται ακολουθώντας τις οδηγίες του κατάλληλου συνεργάτη (αναδόχου/sponsor όπως λέγεται). Ο κατάλληλος ανάδοχος θα μπορεί να του δείξει τι ακριβώς να κάνει και τι να βελτιώσει για να έχει καλύτερα αποτελέσματα. »

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Δικτυακό Μάρκετινγκ μπορείς να αναζητήσεις και στο greekcoach.gr